01.04.2010
                                                                                                     
Taková skutečnost už nejspíš nikoho nepřekvapí, protože příjemné pocity z dostávání dárků jsou naprosto normální u všech normálních lidí, nejen Američanů. 
1005 respondentů z řad občanů USA samozřejmě odpovídalo na spoustu otázek. Do reprezentativního vzorku byli vybraní ti, kteří za poslední dva roky obdrželi minimálně jeden reklamní předmět. Hned v úvodu také přidejme další zásadní zjištění, že dotazovaní k dárkům přistupují nejen jako k užitečným předmětům, ale i jako k reklamě s trvalým účinkem. 
Pokud jsme zmínili pocity související s předměty 3D reklamy, výzkum je analyzoval přece jen podrobněji. Podívejme se na ně i my, protože hlavně na pocitu příjemce z obdrženého předmětu a z okolností souvisejících s jeho předáním (event, osobní návštěva atd.) závisí návratnost investice do 3D reklamy. 
83 % respondentů vítá reklamní a dárkové předměty s reklamním poselstvím, 
48 % by je rádo dostávalo častěji, 
30 % se nebrání personalizovaným předmětům (s jejich jménem, s osobními informacemi atd.), 
25 % má kladný vztah k produktům s odkazem na kontakty inzerenta pro případ jejich budoucího využití, 
38 % z nich cítí trvalou připomínku na dárce, 
49 % nijak nevadí logo na předmětech. 
Poslední údaj v souvislosti s pocity obdarovaných zdůrazníme zvlášť: Pouze dvě procenta respondentů dostává reklamní a dárkové předměty nerado. 
Když tedy vezmeme v úvahu tvrzení na začátku, že dárky dostává rád každý normální člověk…
Člověk je také tvor rozumný a o 3D reklamě si něco myslí. Zřejmě bychom potřebovali konzultaci s psychologem, zda v tomto oboru jde o racionalizovaný zážitek nebo myšlenku, která vyvolává pocit, ale jistě se shodneme, že emoce i rozum jsou důležité. A co si tedy o reklamních a dárkových předmětech myslí našich 1005 Američanů? 
73 % z nich se domnívá, že byli obdarováni za účelem podpory jejich informovanosti o službě či zboží, 
63 % si myslí, že jde o rozvíjení povědomí o značce či firmě, 
56 % dochází k názoru, že je to vyjádření vděku za provedený obchod, 
32 % je chápe jako rozvíjení vzájemné dobré vůle, 
25 % se domnívá, že jsou připomínkou konkrétní osobní nebo společenské události, 
16 % dotazovaných si myslí, že jsou pobídkou k obchodní akci, 
13 % vyvozuje, že darující jimi projevují svůj úspěch. 
Nejnižší údaj je opět asi nejzajímavější. Tři procenta jsou přesvědčena, že reklamní předměty nejsou ničím jiným než vyhazováním peněz. Snad tato 3 % v přepočtu na počet obyvatel třetí nejlidnatější a ekonomicky možná stále nejsilnější země na světě stojí zadavatelům za změnu jejich názoru? A jak na to? Často o tom píšeme, dnes tedy pouze stručný výčet: znalost zájmů a vkusu klienta, vhodná příležitost k předání předmětu, jeho kvalita a hlavně setrvalý rozvoj vzájemných vztahů. 
Ale to vše Američané vědí dobře i bez nás.
Nejhledanější dotazy